torsdag, september 11, 2008

Samordna volontärer

Sedan ett tag tillbaka är jag utvald att vara volontärsamordnare för Bryggan i Stockholm. De har inte haft någon tidigare, men har upptäckt att det skulle behövas.. Det finns ett intresse hos folk att volontärarbeta hos dem, men ingen har tiden för att styra upp det ordentligt. Med andra ord börjas det verkligen från scratch här... Det måste byggas upp ända från början, bara en sådan enkel sak som att skapa informationsmaterial till volontärer. Innan det ens kan bli tal om att faktiskt börja ta in och intervjua några volontärer finns det med andra ord mycket att göra. Och detta är först bara på försök, risken finns att det inte lyckas den här gången. Men försöka duger. Idag har det skissats på de olika volontärernas uppdrag och de kommer att fortsätta i morgon. (Själv ska jag till Värmland, så jag har ingen disciplin gällande något alls just nu! =P) När det är klart är det i alla fall dags för ett möte igen där alla samlas och går igenom det som framställts so far, för att se om det är något att gå vidare med. Spännande!

(Bryggan Stockholm är en ideell förening vars syfte är att ge stöd och hjälp till barn och ungdomar som har föräldrar som är eller har varit föremål för kriminalvård.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker lägga upp dig i min blogglista och jag hoppas att du RSS:ar ditt nya ställe så att man kan följa dig där också...
Ha en trevlig helg !

Lina sa...

Tack tack!
Jo, allt ska funka så himla bra på nya stället är tanken, men det lär ske i etapper. ;)