onsdag, september 24, 2008

Fotouppdrag

Jag har ett fotouppdrag att genomföra denna termin, för Enskede-Årsta församling. Jag ser fram emot att sätta igång. Det var längesedan jag hade en riktig anledning att ge mig ut och fotografera. Jo fotograferar inte längre heller, så jag har ingen att dela intresset med direkt. Inga modeller heller för den delen. Vi använde ju varandra på den tiden när båda höll på.
Fotouppdraget går i alla fall ut på att jag ska dokumentera några utvalda verksamheter de har på Enskede-Årsta församling. Idag har jag gått igenom deras lilla verksamhetskatalog och ska strax skicka iväg mail till de ansvariga, för att be om lämpliga dagar/tider då jag kan komma förbi och fotografera. Min förhoppning är att de då kommer förbereda deltagarna lite på min ankomst. Lite omständigt är det att varje människa jag fotograferar måste jag be om deras godkännande. Jag måste till och med få det skriftligt. Hänsynsfullt förstås. Bilderna jag tar ska sedan sparas i en bildbank och användas i deras tidning och på deras hemsida. Jag kan inte påstå att jag gråter över lite mer publicitet. ;)

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: