torsdag, september 25, 2008

Hemtenta

Vad dum man är som skjuter upp hemtentor till sista minuten jämt. Den här hemtentan går extra långsamt också, för jag tycker den är så tråkig. Här är en fråga jag just besvarat idag:
“Redogör för hur perspektiven konstruktivism och realism/objektivism påverkar vår syn på sociala problem, genom att ta ett aktuellt socialt problem och pröva hur det förklaras och åtgärdas utifrån de skilda perspektiven.”
Skitroligt.
Jag har ytterligare fyra frågor att besvara och såklart använda relevanta referenser blablabla. Nu när vädret dessutom varit så fint kan jag inte påstå att jag blir mer motiverad. ;)
Den här helgen åker vi ut till Los pappa på landet, så då blir det inget uppdaterat här.


Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du kan väl skicka din när du är klar. Har exakt samma fråga men går INTE socionom programmet. känns som man måste bli professor innan man kan svara på den. Mycket märkligt. samma fråga fast jag pluggar en A kurs i Socialt arbete. Hoppas det gikc/går bra :)

Erik

Lina sa...

Jotack, jag blev godkänd. ;) Läser du litteraturen har du säkert upptäckt vad som är relevant för att kunna besvara frågan vid det här laget. Finns inget enda rätt svar på frågan, utan de är ju ute efter dina egna reflektioner och funderingar. =)