torsdag, december 02, 2010

Mus igen

Gnagarveckan. ;P För de som undrar så kallas färgen för colorpoint beige och musens hårlag är satin långhår (satinglansig lång päls helt enkelt). Det här kortet är taget inomhus med min kompaktkamera. Jag har inget macro-objektiv till min systemkamera och det är först nyligen jag skaffade ett närbildsfilter. Oavsett så knäcker min kompaktkamera ganska rejält i dessa lägen, då den har en närgräns på 1 cm. Är man bara lite kreativ så går det att skapa riktigt roliga miljöer att fotografera i när det handlar om en sådan liten varelse som en mus. Det behövs inte så mycket för att det ska kunna bli lyckat. =) Och det behövs heller ingen superkamera för att kunna få till ett bra kort. Man blir ju inte en bättre kock med Globals knivar, liksom. ;)

Slutartid 1/159 sekund, bländare 3.5.

Inga kommentarer: