tisdag, november 30, 2010

Gnagare

Jag tycker att möss är urgulliga små varelser. De är busiga, påhittiga och förvånansvärt intelligenta. De är dessutom mycket tacksamma objekt att fotografera, i alla fall om man lyckas fånga dem en av de millisekunder som de är mer stilla! Den här lilla raringen hette Vanaheim och att jag placerade henne i en liten plastskål begränsade hennes möjligheter att fara omkring för mycket, samtidigt som jag kunde genomföra själva idén jag hade för fotografiet.

Klicka på bilden för större format. Slutare 1/251, bländare 4.0. För det här fotografiet användes min kompaktkamera.

Den här tjejen tränar framgångsrikt möss enligt klickermetoden!

1 kommentar:

Lovisa sa...

Jag hade med både musagility och kackerlacketräning på mina klickertemadagar på Realgymnasiet förra veckan, det var uppskattat :D Operant betingning ftw ^^

Förresten, appropå gnagare, har du sett artikeln jag tipsar om på min blogg? Kram