torsdag, december 09, 2010

Testar

Testar min +4 närbildlins. Lokes ögon är mycket intressanta att studera närmare, eftersom de är tvåfärgade. Det är mitt 50 mm-objektiv som använts till båda bilderna.

Lokes vänstra öga. Jag är särskilt förtjust i hur vacker hans päls blev också.

Lokes högra öga.

Och så har jag testat det nya vidvinkelobjektivet för första gången. Det ska bli kul att experimentera mer med det i bättre ljusförhållanden och jag är redan ganska förälskad i de lustiga förvrängningar det kan bli. ;) Detta objektiv kräver att man faktiskt jobbar en del själv också, för det har ingen elektrisk kontakt med min kamera. Jag rattar på själva objektivet med andra ord, både vad det gäller fokus och bländare. Autofokus blev plötsligt lyx. Som på den gamla goda tiden när jag hade en analog systemkamera. Förutom att det knappt går att se var fokus hamnar med detta, så det handlar mycket om att gå på känsla och få in en vana. Här är ett kort som jag fyrade av nu under kvällen i alla fall:

Loke ställer alltid upp på kort i brist på andra modeller. Klicka för full storlek.

Inga kommentarer: