lördag, augusti 23, 2008

Sony Ericsson w580i

Min nya mobil har kommit. Den materiella kärleken flödar. En svart Sony Ericsson w580i. Detta är en stor dag för mig, för det är nämligen första gången jag tar steget från Nokia-världen. Jag har inte hållit mig fast vid Nokia av principskäl eller så, jag går efter vad jag tycker är snyggt och har de funktioner jag letar efter. Hittills har Nokia hållit måttet, men den här gången fastnade jag för Sony Ericsson w580i. Jag har visserligen läst en del negativa användarrecensioner som gjorde att jag först backade ett tag - många har hävdat att knapparna spricker. Men efter att först ha gått till några mobilaffärer och testat att knappa på mobilen där (läs: fullkomligen mosat tangenterna med all kraft jag kan uppmana) och ändå inte lyckats ha sönder något, så började jag snarare ifrågasätta vad dessa användare gör med sina stackars mobiler. Därefter hörde jag efter med Sony Ericsson om de gjort något för att ta itu med detta problem, (som ändå många påstått sig ha), för de kan inte förvänta sig att jag ska lägga så mycket pengar på deras varor utan att jag även ska kunna förvänta mig en viss kvalité. Svaret jag fick då var att de är medvetna om problemet och har gjort en bättre knappsats nu. Så jag bestämde mig för att köpa den. Man måste våga chansa lite också.(?) Visar den sig vara en besvikelse så har Sony Ericsson förlorat en kund och jag lär skylta med det här. Just den här kommer från Norge, via Komplett, för den svarta versionen verkar inte riktigt vilja komma in på den svenska marknaden. Har bara sett den grå, vita och rosa.
Rent användarmässigt har jag inget att säga än, för jag har knappt hunnit prova den. Den är telefon, kamera, musikspelare osv samlat i ett, som de flesta av dagens mobiltelefoner. Stegräknare ska den visst ha också, ska bli intressant att se hur väl den funkar i praktiken. ;)


Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

limra sa...

Åh, roligt med ny mobil!

Lina sa...

Den förvirrar mig ganska friskt fortfarande. Sony Ericsson har ju ett lite annorlunda upplägg än Nokia. ;)

Anonym sa...

Jag har haft w580i i ungefär 1 år och jag har lämnat in den 3 gånger på lagning för att knapparna har gått sönder. Det tar dock några månader eller två innan dom gör det så den håller ett tag iaf. men annars har jag ingenting negativt att säga om mobilen