tisdag, augusti 26, 2008

Glasögonorm

Mina nya glasögon har kommit! Det par jag har nu har jag haft i... omkring sju år eller något. Glasögon har varit en enorm kostnad för mig, för jag har ett synfel som heter duga och behöver väldigt bra, tunna glas etc. Därför drar jag mig för att byta, men de gamla har nästan bokstavligen börjat falla i bitar. Nu har det äntligen uppenbarat sig ett fantastiskt ekonomiskt fördelaktigt alternativ, där de har snygga glasögon och jag kan få lika bra glas som hos någon dyrare optiker. Smarteyes, på Kungsgatan i Stockholm. De är dessutom väldigt trevliga och hjälpsamma. Att jag behövde uppgradera till starkare glas var ju givet efter så många år med ett och samma. Optikern slog sig för pannan när jag kom in. Nu har jag olika styrkor på vänster och höger dessutom... De nya glasögonen ger mig spänningshuvudvärk än så länge, för jag är inte van att ha dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg blogg ! :D

Lina sa...

Tack så mycket! =)