måndag, augusti 25, 2008

Kriminalvård och Sushi Devil

Idag har jag varit på en intervju på föreningen Bryggan. Bryggans syfte är att ge stöd och hjälp till barn och ungdomar vars föräldrar är eller har varit föremål för kriminalvård.De har sökt efter en volontärsamordnare, som måste bygga upp allt från scratch mer eller mindre. De har haft folk som är intresserade av att arbeta som volontärer, men har som det är nu för lite tid för att bygga upp en stabil volontärbas, med allt vad det innebär med information, intervjuer, internutbildning och procedurerna kring att lägga schema etc. Nu kom jag dit, stoppades full med en massa information och så ska jag få fundera på till slutet av veckan om jag vill ta mig an uppgiften eller inte.

Efter besöket på Bryggan mötte Lo upp mig med motorcykeln och vi tog oss till Hattori Sushi Devil på Tegnérgatan 43, för att testa deras annorlunda sushi. Här kan man få udda smakkombinationer som makirullar med rökt lax, avokado, cream cheese och rödlök, eller med rostbiff, japansk majonnäs, rödlök och koriander... Vi valde en så kallad "Monster Mix", som var 11 bitar med blandade smaker. På Sushi Devil skär de dessutom upp fiskbitarna när de får beställningen, vilket ger en tydlig kvalitetsskillnad. Det var otroligt gott! Jag kommer gå dit igen.

Imorgon börjar terminen. Jag har nästan hunnit glömma hur det känns att gå på föreläsningar.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

åhh vad gott med sushi!!
Kram

Lina sa...

Eller hur! Det är inte mycket som klår riktigt god sushi. Det är mättande och gott, utan att lägga sig som en sten i magen och ge en stinkande andedräkt resten av veckan. ;D Kramen