måndag, januari 12, 2009

Klickerprylar


Idag kom paketet från Canis.se med klickerrelaterade saker. Testade att klicka in Loke (det är namnet valpen fått) lite och han fattade snabbt galoppen, förmodligen snabbare än jag själv kommer göra... Paketet innehåller naturligtvis en klicker, (t.o.m två stycken, ifall Love vill testa lite också), en target stick, bra belöningsgodis i små bitar, en klofil som inte har med klicker att göra, en "musmatta" (en musmatta är bra att använda som tass-target. Kan man lära hunden att sätta tassen på den kan man sedan styra hundens tass dit man vill, läs mer här) och sedan ett flertal böcker:

Kontaktkontraktet av Eva Bodfält

Klickerträning för din hund

Hund & Delfin, startbok i klickerträning av Karen Pryor

Klickerglädje! av Melissa C. Alexander
Jag har mycket läsning att se fram emot med andra ord. Introduktion till klicker har jag läst sedan tidigare, men jag vill ha massa kött på benen. =)


En nyvaken Loke blinkar upp mot mig. Strax efter sträckte han på sig och var redo att köra. Han har nu påbörjat sin 11e levnadsvecka.

2 kommentarer:

Hemma hos Klara... sa...

Åhh vilken söt vovve :) Ögonen är jättefina. Tack för besöket på min blogg. Du funderade på den gröna påsen som var med på bild. Den kommer från El Giganten!

Ha en fortsatt bra vecka!
Helena

Lina sa...

Tack för din kommentar! Han är verkligen världens gulligaste vovve. =)

Elgiganten!? Det hade jag aldrig någonsin kunnat ana. =D