fredag, januari 16, 2009

Fototävling

Haha, Loke är så ivrig när vi tränar med klickern att han sätter godiset i halsen, för han har så bråttom att komma och försöka få mig att klicka igen. =P Sitter gör han jättebra, nu ska vi bara få honom att göra det först när jag ber honom göra det (alltså på kommandot "sitt") och inte så fort jag bara tittar på honom. ;) Han dunsar baken i backen direkt. Target stickan förstod han direkt att han skulle röra, dock blir han så uppspelt att han ofta biter tag om knoppen först, så det måste vi försöka få bort... Idag lyckades han få en sträckning eller något, så jag blev riktigt orolig först. Vi var precis på väg in efter en promenad i kylan och plötsligt började han tjuta hjärtknipande. En sekund hade jag varit upptagen med något annat än att titta på honom. Så satt han och storgrät och ville inte stödja på ena frambenet. Jag vet fortfarande inte vad orsaken till detta kan ha varit. Ont gjorde det uppenbarligen. Bar in honom och undersökte benet, men när man klämde och böjde lite så reagerade han inte alls. Så farligt var det med andra ord inte. Och mycket riktigt - en stund senare kunde han gå på benet igen, till synes oberörd. Nu krumbuktar han sig som ett litet föl ute igen, men jag försöker "tygla" honom lite idag. ;)

Idag besökte jag Enskede-Årsta församling. Lämnade in den serie fotografier jag ska få ställa ut där och gick igenom i vilken ordning korten skulle hänga. Jag fick veta att de ska utlysa en liten fototävling och fick frågan om jag ville sitta i kommitén för den. Yeah! =D Domar-Lina!

Inga kommentarer: