tisdag, januari 06, 2009

Julklapp - presentinslagning


Som jag nämnt i tidigare inlägg här, så lägger jag gärna ned mycket tid även på själva inslagningen när det gäller presenter. Finns det något tråkigare än ett paket lite slentrianmässigt inslaget i första bästa papper från Åhléns och lite tejp för att hålla ihop det hela? För att inte tala om de där fejkrosetterna som bara faller av på en gång... Nå, det funkar ju att göra så när man vet att personen i fråga ändå inte lär uppskatta det eller liknande. Som presenter till barn. Ingen idé att ödsla tid på vacker paketinslagning där. Bättre att helt enkelt använda massa extra papper, så paketet tar längre tid att öppna. Spänningen gillar de, det konstnärliga går förlorat hos de små. =P

Hur som helst. Detta är Loves julklapp. Kände att jag ville göra en inslagning som kändes både varmt välkomnande och lyxig. Det behöver inte vara krångligt eller dyrt för att ändå se lite festligare ut. Två olika sorters papper, ett lite grövre brunt och ett glansigt mönstrat i guld och brunt. Grönt hampasnöre i flera omgångar runtom. Den lilla dekorationen har jag också gjort själv. Torkade apelsin-, lime- och citronskivor i ugnen och limmade ihop dessa. Sedan band jag ihop kanelstänger med halm och klistrade på stjärnanis, för att slutligen sätta ihop allt i en samlad dekoration med lite diskret ståltråd. Både ser vackert ut och doftar gott (och juligt!). Jag gjorde även ett eget julkort åt honom, vilket (såklart) ligger i det sigillförsedda kuvertet som syns på bilden. Det får ni kanske se i nästa inlägg eller något.

Inga kommentarer: