onsdag, augusti 30, 2006

Lätta

Ahhhh, vad skönt att ha träffat Jo. Har inte pratat så mycket på hela sommaren som den här kvällen, tror jag. Beror ju förstås i mångt och mycket på att det går flera månader mellan våra möten, så när vi väl träffas gäller det att få ur sig så mycket som möjligt under fikastunden. Den här gången satt vi på Kladdkakan i Gamla stan ända tills de stängde. Trevlig stämning, ganska mysigt inrett. Priserna ungefär som i resten av gamla stan. En kopp thé för 21 kr, en läsk för 19. Jag berättade hursomhelst om allt bra och allt dåligt (mroasgh fkhy) som hänt sedan april och det blev ju en hel del. Det hade skett ganska mycket i hans liv också. Och han har klippt sig! Var alldeles korthårig och det passade honom jättebra. (Jag har aldrig sett honom så korthårig).

Andye var hemma hos mig under dagen och hjälpte mig få igång den nya datorn. Var lagom flummigt och man blir alltid lika orolig när han, som ju är guru inom området, helt plötsligt kläcker ett "öh, men vad konstigt" eller liknande kommentar, för det är oroväckande. Men det har gått bra, men den är inte helt "klar" för att börja användas än. Det hanns inte med idag helt enkelt. Så det blir den gamla burken ett tag till. Har dock switchat till den nya skärmen och tangentbordet. Vad mycket plats det blev helt plötsligt! Tangentbordet jävlas med mig maximalt. Knapparna sitter lite annorlunda, så jag slår fel hela tiden, plus att det här tangentbordet har platta fina knappar istället för det gamla med stora klunsar man skulle klanka ned, så jag bara glider runt. Så här ser det ut om jag skriver en mening utan att titta på tangentbordet och utan att rättstava:

hejsan, jag undfraj vaD DU har flr dig en kvökk som denna när det är gabnska sent och de felsta männiuksr har ju åtta till femnjobbn och vborde med andra ord sova nu absje, Jam flr att fp tillräcklgit med sömn menar jag.

Poesi. ¤gör en svepande gest över sin skapelse¤

Dags för första föreläsningen på andra terminen på socionomlinjen imorrn. ¤längta¤ Önskar jag var trött så jag kunde lägga mig och somna.

//Lina

Inga kommentarer: