fredag, augusti 18, 2006

Ghiblis nästa

Såg klart Kodomo no Omocha igår. Jag är besviken tyvärr. =/ De första 30 avsnitten är så bra och följer mangan relativt troget och sedan bara struntade de i allt mer eller mindre... Endast små, små brottstycken av mangans originalberättelse tas med efter det, vilket är synd och skam. Mangan är SÅ bra ¤sträcker ut armarna allt vad hon kan¤ och relationen mellan Sana och Akito utvecklas så fint och man ömsom skrattar på sig, ömsom gråter, mer och mer. För den är lika ledsam som rolig.
Men resten av animen lämnade mig bara uttråkad och besviken, inte ens slutet var detsamma och kändes dessutom väldigt avklippt. Flera avsnitt hoppade jag helt sonika över, för de var bara helt ovidkommande. Nej, det var mycket synd... Räcker med att införskaffa de första 30 avsnitten och sedan får jag trösta mig med mangan.

Har även sett trailern för Ghiblis kommande. ¤mys¤ Den verkar lovande, även om författaren till böckerna, som filmen är baserad på, tyckte att den lämnade mycket övrigt att önska. I länken nedan går det att läsa vad hon tyckte. Inget för spoilerkänsliga, antar jag. Jag ser fram emot den i alla fall. Den känns lite mer ”old school Ghibli”. ”The female lead character is gentle, but strong-willed”. HAHAHAHA! Säg en Ghibli-flicka som INTE är det! XP

Gedo Senki Response

Inga kommentarer: