måndag, februari 09, 2009

American breakfast


Spontant gjordes idag en rejäl frukost med inspiration från Amerika. Love hade handlat hem lönnsirap och gjorde blueberry pancakes efter konstens alla regler. Eller nästan i alla fall. Han blandade lite för ivrigt, så hela smeten blev så där mjölk-med-blåbär-lila. =P Men det smakade inte sämre för det, snarare tvärtom! Jag skötte bacon och scrambled eggs. Toast hade vi inte hemma, så det fick bli vanlig rostad limpmacka, men med ljuvligt god lemon curd. Gissa om vi blev proppmätta! Sådär äckligt mätta, så man liksom inte vill leva längre. För att berömma mig själv lite måste jag faktiskt säga att mina scrambled eggs var mycket godare än Siraps! Det är ju förstås min egen åsikt - jag tycker de saltar för mycket. =P Till detta drack vi förresten apelsinjuice vi pressat själva.

Mjölk-med-blåbär-lila pannkakor. Weird but good!

Inga kommentarer: