tisdag, oktober 12, 2010

Namn på barn

Folk som känner mig vet att jag inte hyser några varma känslor till att skaffa egna barn. Jag har ingen lust att gå igenom hela processen det innebär och riskera komplikationer på min egen kropp. Rent kroppsestetiskt vill jag heller inte gå igenom det och riskera slapp hud, ännu större bröst och bristningar för resten av livet. Adoptera är dock inget jag hyser något motstånd till, även om det inte intresserar mig alls nu. Adoptera är faktiskt helt rätt, med tanke på hur många föräldralösa och övergivna barn det redan finns i världen. Titt som tätt får man hursomhelst frågan vad man skulle döpa sina barn till om man får några. Detta har jag haft klart för mig sedan tonåren. ;P Då var namnen inte särskilt populära, vilket de tyvärr börjar bli nu, men ja, jag håller fast vid dem ändå. Och Love gillar dem också, så vi är helt överens.

En flicka: Ylva. Helt klart det finaste flicknamnet. Det fanns för många år sedan en känd varg i Värmland som kallades för just Ylva. Tyvärr sköts hon tills slut, men jag var mycket förtjust i henne och därav min kärlek till namnet Ylva.

En pojke: Lukas. Helt klart det finaste pojknamnet. ;) Efter Emils (i Lönneberga) häst.

1 kommentar:

Karro sa...

Håller helt med! ADOPTERA MERA!! Wohoo :P