tisdag, oktober 12, 2010

Katt och hund på promenad

Molly har börjat sitt liv som utekatt (på nytt). Hon är än så länge en fegis som håller sig på gårdsplanen... Såvida inte Loke och/eller jag är ute - då verkar det som att hon kan följa med till världens ände. Till skillnad mot Loke så har Molly perfekt lydnad, hon går utan koppel men följer med hela tiden. Har jag nämnt att hon kommer på inkallning? ;) Positiv förstärkning ftw!
Hursomhelst så har jag äntligen dokumenterat en av våra promenader som Molly följde med på.

På väg över fälten. Det är stora kliv som krävs för en liten kattunge.

Loke är en snäll hund som väntar på sin kompis. Molly går för tillfället ofta med svansen uppburrad när hon är utomhus.

Jag och mina cirkusdjur. ;P Man blir så himla slapp på landet. Couldn't care less hur man ser ut, liksom. Ska älgarna och rådjuren bry sig, eller? Mjukisbrallor som numera är två nummer för stora, en uråldrig jacka med hål här och där och håret bara uppbundet så det är ur vägen för att jag är så förbaskat långhårig.

Rovdjuret kommer fram. Molly smyger på insekter i gräset.

Vi var alltså ute och promenerade i närmare en timme och Molly hängde med oss hela tiden. Efteråt sov hon dock väldigt gott och länge. ;)

Fattar ni hur fantastiskt vi bor?!

Trött kattunge vilar upp sig på favoritfilt i tvättstugan.

2 kommentarer:

Karro sa...

Blir jätte fina bilder med den kameran, e den ny? :)
Härligt att ni trivs där ni bor! Stor kram

Lina sa...

Japp, jag nämner den några blogginlägg längre ner. En Canon EOS 550D. =) Äntligen en riktig systemkamera. Den följer med mig överallt nu.