lördag, juli 24, 2010

Aussien briljerar


Loke kammade hem ett förstapris igår och svepte högst upp på prispallen i processen! 188,5 poäng av 200 möjliga. =) ¤Stolt matte¤ Karro och Loke var ordentligt samspelta igår, trots en hel del kaos med bland annat en rottweiler som gav ifrån sig dödsskrik (ingen vet varför än, men den skärrade många hundar och människor som hörde den) och över huvud taget klantig administration från klubbens sida, så Karro fick rusa upp lite småförvirrat när det blev deras tur.

Såhär blev poängen:

Platsläggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 9 Kommentar: fin kontakt, OK kropp (tror jag att hon har skrivit ¤min kommentar), avslut
Läggande 8½ Kommentar: fint läggande, förare bromsar in
Inkallande 10
Ställande 9 Kommentar: litet steg
Apportering 9½ Kommentar: litet omlag
Hopp över hinder 9½ Kommentar: avslut
Helhetsintryck 10

Totalt: 188,5 poäng

Jag är som sagt glad över att Karro har lust att tävla Loke åt mig, för jag hade bara brutit ihop och aldrig mer tävlat under de omständigheterna som rådde igår, typ. =P Det suger att ha sådan "scenskräck", för jag vill ju självklart vara den som tävlar och samspelar med Loke och inte bara tränar när typ ingen annan ser... Men huvudsaken just nu är i alla fall att Loke får glänsa och han tycker uppenbarligen att det är kul, så strunt samma vem som håller i snöret. Jag kanske vågar mig upp så småningom också. ;)

Lokes platsliggning och tandvisning:



Två hundar bort låg en collie och pep och gnällde nästan hela platsliggningen och hunden bredvid reste sig.

Resten av Lokes tävling



Så bra jobbat, hörni!

6 kommentarer:

Karro sa...

Ja jä**ar vad den aussien kan när han är rätt uppvärmd och förberedd. Nu leverade han faktiskt till och med över de förväntningar jag hade på honom med tanke på hur kort tid vi har tränat honom att palla den stress som faktiskt tvingas på honom på en tävlingsplats. Han är otrolig!

Ps. klart att vi ska få upp matte Lina på tävlingsplan också, jag kommer som sagt inte att svansa efter er som ett efterhängset träningsspöke borta i den gamla kvarnen :) du är nästa att ta över tronen efter mig. Och tro mig, den aussien.. när han är på G, handlar det bara om att peka i rätt riktning så arbetar han tills man säger åt honom att sluta :p VILKEN HUND!

Lina sa...

He makes you look good, Karro. ;D Du kanske får starta upp ditt företag igen, nu när alla hundägare kommer storma in och vilja få hjälp med sina hundar!

Sara och Kimya sa...

GRATTIS bästa bror Loke!!! Så härligt!

Carina sa...

Grattis ! vad kul och vilka bra poäng :)

Ps. jag vet att han fortfarande är din d.s

*** Carina ***

Unknown sa...

Oioi, SuperLoke!!!

Caroline och Lyra sa...

Nej men vad kul, jag och pojkvännen tittade på dina klipp på youtube och blev helt facinerade över vilken vacker hund Loke är, och vad duktig han är, och så upptäcker jag att du är från sverige också :D Var lite fundersam över varför hunden hade svans liksom :P Inte så vanligt om det inte är i nordentrakterna :) Riktigt fint jobb du gör med din hund! Har själv en aussie på 5 månader, har precis börjat filma henne också nu när vi gör trick :) Här är länken om du vill kika http://www.youtube.com/watch?v=cgIRv4iwxlY
Kul att få inspiration från dig!