söndag, juli 18, 2010

Bento


Har glömt posta denna. Sambon behöver ju lunchlåda med sig och ibland orkar jag engagera mig i det. ;) Gjorde med andra ord en bento. Följde ett recept för Chicken Nanban för första gången och det blev mycket gott. =9 Broccoli och morot som en liten bädd för riset, som jag formade till bollar med miner. ;P Lite furikake på deras "hjässor". Som grädde på moset fick sambon även med ett kokt ägg som formats till ett Hello Kitty-huvud. (Jag tycker det är sanslöst kul att få mat att föreställa saker så här). Den lilla hjärtformade röda plastflaskan innehåller nanbansås, som bland annat innehåller soya och risvinäger. Kycklingen säger sig självt, inget särskilt med den, bara tillagad enligt receptet. I den röda behållaren finns den majonnässtinna såsen till.
Jag har inte bara hund som hobby. ;P

1 kommentar:

andye sa...

Helt allvarligt Lina!!
Det där är ju HELT FANTASTISKT!!