torsdag, mars 12, 2009

Summer Camp

Äntligen tillbaka. =) Alltid när man ska byta från en leverantör till en annan så blir det krångel. Det är otroligt handikappande att ha varken telefon eller internet märker man när det är ett faktum.

Jag har varit himla lat med träningen. Senaste veckorna har vi mest gått långa promenader och övat på sådana där vardagliga saker - som att gå fint i kopplet, inte äta allt man ser på marken osv. >_< Loke drar inte i kopplet, men han har inget större tålamod med att gå bredvid mig, utan vill hellre gå framför. Att han inte drar är viktigast för mig, men jag vill ha valmöjligheter så att säga. ;) Annars har vi mest kört på de trick han kan, fast motsatta. Alltså, han är bra på att korsa vänster tass över högra, så nu jobbar vi på höger tass över vänstra. Till exempel. Jag har aldrig tränat med hund tidigare, annat än just "vardagsanvändningsnivå", så jag är lite lost på att träna lydnadsmoment, som utgångsposition och allt, men vi försöker långsamt. Både jag och Loke lär oss allteftersom. ;)

Något som dock är otroligt kul är att vi kom med i Dog Models Summer Camp 2009! =D Det går av stapeln på Flikens kursgård i slutet av juni och pågår i fyra dagar. En viss Nora från Ungern, som har en hundskola där, ska köra hårt med oss de första två dagarna, kolla på hundarna individuellt osv. Tredje dagen är det finslipning och förberedelse för varje hund och sista dagen filmas resultatet. Filmen får man på DVD sedan. Ska bli jättekul och spännande!

Noras video:

2 kommentarer:

Anonym sa...

OAAAH!! GUD vad roligt med summer camp!! :D Jag vill också!! Loke kommer att bli en riktig liten moviestar han :D

Lina sa...

Man kan ju hoppas! =D