fredag, februari 01, 2008

Enkel bento

Andra bloggar om: , , ,

Köpte en lunchlåda med _mycket_ plats åt Lo i julklapp. Eftersom han vill ha mycket större portioner än jag för att bli mätt, så håller inte de japanska riktigt måtten. ;) Bestämde mig för att inviga den, då han behövde lunchlåda med sig idag. Hade inte så spännande saker hemma (vi är ju nyinflyttade i en större lägenhet nyligen och har inte hunnit med att bunkra upp kyl/frys/skafferi etc) så det fick bli korv och pasta med ägg, fast med en liten twist liksom. Bara så det blev liiite roligare. Detta med lite nyttig frukt förstås och morötter som han älskar. Den lilla röda förvaringen innehåller dijonsenap och den runda förpackningen är turkisk yoghurt med honung. Pastan under alla korvblommor smaksatte jag med paprika/chili-creme fraiche. Jag hann ta korten innan jag avslutade denna bento helt, men ni får föreställa er texten "EAT ME!" utklippt i nori och pålagt på ägget. Hehe... Han blev mätt fick jag veta under dagen. ;) Hoppas jag har roligare bentos att visa längre fram.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Vart har du hittat den smarta lunchlådan? Jag har en vanlig och när det är tid för lunch har allt blivigt till en stor röra. Tycker de verkar väldigt smart med olika små lådor.

Lina sa...

Hej bannana! Den där stora lunchlådan kallas "laptop lunch bento" och finns till och med att köpa härifrån Sverige. ;) Här kan man beställa: http://www.laptoplunches.se

Finns i varierande färger också för att göra det hela lite roligare att se på.