måndag, september 11, 2006

Klirr

Hah, jag har inte umgåtts med en själ förutom S sedan Medeltidsveckan. Har funderat på åt vilket håll man ska gå för att skaffa sig nya bekanta, så man slipper sitta ensam hela tiden. (Det är visserligen riktigt bra för studiedisciplinen att inte ha något liv). Hursomhelst så behövde jag helt plötsligt inte tänka på det längre, för någon tog steget åt mig. Helt plötsligt damp det ned ett mail från Tom. Vi talades vid lite strax efter M-veckan, men sedan dog det ut som vanligt. Det har varit tradition de senaste åren. Men nu fick jag det här mailet i alla fall, där jag är medbjuden ut att festa loss med närmast sörjande på alla möjliga ställen på lördag. (Han fyllde år nyligen). Förvånande, men glädjande. Jag tackade ja genast, trots bristande ekonomi efter införskaffandet av kurslitteraturen.
Och jag ska jobba tisdag och onsdag med att dela ut broschyrer på stan. Samma softa visa som för Infopool, fast det här är ett annat företag. Jag behövde inte ens ansöka, utan Annika tog in mig direkt. Lite extra klirr i kassan så småningom i alla fall, även om det bara lär gå till ännu mer kurslitteratur.

Inga kommentarer: