måndag, februari 07, 2011

Varmare tider


Det kanske inte känns så precis nu, men våren närmar sig och äntligen kommer man orka vara utomhus igen. Loke älskar snö, men vid 23 minus tycker inte ens han att det är något vidare att gå längre promenader, utan försöker på ett ganska lustigt sätt att hålla så många tassar som möjligt i luften samtidigt. Det här kortet är dock taget för bara några veckor sedan, när vi hade några ljuvliga, soliga dagar och det verkade som att snöeländet skulle smälta bort. Vad ska ni göra med era hundar i vår/sommar? Jag hoppas på att vi ska kunna besöka äldreboenden igen, efter en längre tids stiltje på den biten i och med att vi flyttade till en annan stad. Loke har visserligen utfört all sin praktik, men han tycker det är kul med uppmärksamheten han får på boendena och gamlingarna uppskattar i sin tur hans sällskap väldigt mycket. Lydnadsklass 2 vore ju toppenkul att testa i och med att han har sitt LP1 sedan i höstas, men det har blivit så lite lydnadsträning senaste månaderna och här i nya staden har jag inte några givna att träna med än heller, så jag vet inte... Vi tar den biten lite som det kommer. Mentalbeskrivning blir det förhoppningsvis också, vi var ju för sent ute förra året och fick ingen plats.

3 kommentarer:

Karro sa...

Härlig bild :) men gud va smal du har blivit! Och vilket långt hår du har!! :)) härligt Lina. Kram

Lina sa...

Japp, jag är sjukt långhårig. =P Har jag inte varit sedan typ 2001... Men tänkte att frisören skulle ha något att ta tag i på bröllopsdagen!

Lotta sa...

Hej Lina, jag såg din kommentar i Edisons blogg. Det blir ingen praktik för oss nu för tiden. Jag hinner inte.Jag är klar ned timmarna med äldre, barn och på allmän plats men har inte påbörjat specialterapin på 20 timmar. Jag brukade besöka Malins gruppboende i Romberga och jag har dåligt samvete för att jag inte åker dit nu. Edisons besök var så uppskattade. Kontakta gärna dem, Elisabeth Sjölund eller via länk på kommunen hemsida. Aleris drev boendet förut men kanske har kommunen tagit över nu. Säg att Sir Edison är din referent.
Kram!

P.S. Grattis till bröllop!!