onsdag, april 01, 2009

Presenter och födelsedag

Idag fyller jag år. Och nej, det är inget aprilskämt. ;P Dagen kommer inte firas alltför mycket, det är ju faktiskt inte särskilt speciellt. Men kära sambon väckte mig i alla fall med massa tända ljus och frukost-bakelse! Sjöng en sång vid sängkanten gjorde han också och gulligt nog stod även lilla vovven bredvid med viftande svans och ett stort flin. ;P Jag hade två olika bakelser att välja mellan - någon hallonhistoria mest bestående av grädde och så en rejäl bakelse med chokladkräm och grädde i olika lager. Inte nyttigt någonstans, men gott var det. Blommor fick jag också! En nätt bukett med gerbera, som ju är min favoritsnittblomma. =) Ikväll ska vi fira vidare med någon god middag. Love ville att vi skulle äta ute först, men jag tyckte att vi sparar några slantar på att äta hemma och kan ändå få det festligt. Skönt att komma ut lite förstås, men det är bra om ekonomin håller också.
Annars har jag mest njutit av det härliga varma vårvädret, vilket även vovven har gjort. Ute på promenaden kisade han lättjefullt upp mot solen med tungan hängande ut ur munnen och inomhus har han hela tiden lagt sig där solstrålarna faller på golvet. Det är hans första vår. =)

1 kommentar:

Lisa sa...

Kikar förbi lite, och lämnar ett avtryck! Grattis, i efterskott!