tisdag, december 30, 2008

Juletid och sjukdom

Jag var inte det minsta originell i år, utan blev, som så många andra, sjuk under julhelgen. Typiskt. Har legat däckad i några dagar nu, men det känns som att man börjar bli folk igen. Julen spenderades i torpet med mamma och övriga, medan Lo firade med sin familj. Jul är inte en så himla stor grej för mig, så det är ganska skönt när storhelgerna är överstökade. Bästa julklappen fick jag av världens bästa pojkvän! En Acer Aspire One! Jag tycker Lo är fullkomligt från vettet som gett mig denna, men han påstår att han tyckte jag skulle ha en laptop för att underlätta skolarbetet, plus att han själv gärna vill hålla på med den också.

- 8,9-tums skärm
- Intel Atom N270 1,6GHz
- 1GB arbetsminne
- 160GB Hårddisk
- Minneskortläsare

Den väger inte mer än ett mjölkpaket och får plats i nästan vilken väska som helst. Älskar dessa ultraportabla! Det är såklart lite mer ansträngande att titta på en liten skärm, men man kan ju inte få precis allt. Mycket praktisk att ta med på resande fot. Yay!

Inga kommentarer: