måndag, december 01, 2008

Fin fotobok

Hos Proffskopia kan man nu göra fotoböcker i A4- eller A5-format. En modernisering av våra gamla fotoalbum kan vi kanske kalla det, för här använder du dina digitala bilder och redigerar ihop ditt album direkt i datorn med programvara som tillhandahålls gratis av Proffskopia. I egenskap av Buzzador fick jag testa denna tjänst. Själv har jag alla mina digitala bilder i en enda röra på datorn, men jag satte ihop ett litet album, som kom via posten några dagar senare. Vackert inbunden i stilig mörkgrå pärm. Vill man kan man göra teman, de har färdiga bakgrunder att välja på. Själv hade jag klassiskt svart, för att rama in bilderna. Dessutom kan man adda text var man än vill ha det på sina albumsidor, så det är ett fritt medium att roa sig med. Är man riktigt ambitös är det inget som hindrar en från att göra "digital scrapbooking" antar jag och få ett riktigt tjusugt album. ;) Perfekt julklapp!

Inga kommentarer: