söndag, november 16, 2008

Inflyttningsfest

Vi hade vår synnerligen sena inflyttningsfest förra lördagen. (Vi flyttade in här i januari). Det hela blev hur som helst en mycket lyckad tillställning. Flera uteblev som hade sagt att de skulle komma, vilket var en besvikelse, men samtidigt dök det upp andra som inte skulle kommit, så det jämnar väl kanske ut sig kan man säga. Vi slog på riktigt stort och hade massa olika sorters bjudmat, för att inte tala om all sprit. Jag hade komponerat ihop en färgglad drinklista, (japp, bilder och allt), som folk kunde beställa ifrån. Jag var bartender en stor del av kvällen. ;) Tur nog fick jag backup av Los kompis Danne och även Lo några korta ögonblick. De sista gästerna gick klockan fem på morgonen. Morgonen efter var det inte lika kul, när man var tvungen att börja städa upp allt. =P

Min sida av baren, "personalutrymmet". Drinks for all!


Jag hann i alla fall fånga lite av bjudbordet, innan allt var slut... Längst bort är det massa frukt, som skulle doppas i chokladfonduen, chokladbollar, pannkaksrullar med en laxröra i, grönsaker att dippa, kanapé med räk- och avokadoröra, små tomat- och fetaostpajer och kycklingbitar att doppa i en soyasås smaksatt med ingefära och lime. Tomatbruschetta fanns också, men den var slut när jag väl kom fram med kameran. Lite senare dukades även en tallrik med kött fram - rostbiff, parmaskinka, olika ölkorvar mm. Mums!

Lite uppklädd, kvällen till ära. Går inte att se ut hur som helst när man är värdinna/bartender. =P

Inga kommentarer: