söndag, juni 03, 2007

Hur är det med flåset?

Jag har läst artiklar om att andas rätt tidigare och blev idag påmind om det återigen. Om man andas rätt kan man få bättre livskvalité enligt artikeln. Jag andas helt klart med bröstkorgen istället för magen, det har jag gjort så länge jag kan minnas. Det ligger nog något i att det är sämre andning, för det känns ofta som man inte får riktigt så mycket luft som man skulle önska när man andas in. Detta märks i synnerhet när man tränar. Vad ska man då göra för övningar för att lära sig andas med magen istället? Det är svårt att bryta mönster och vanor och något så basic som att andas borde vara ännu knepigare. Man tänker ju aldrig på sådant... Att bara göra några medvetna övningar om dagen känns som att det kanske inte skulle bära frukt så att säga.


En annan artikel jag läst är den här. Vaccinet mot livmodercancer som funnits sedan oktober förra året. 4500 kostar det att bli vaccinerad. 7300 får man ut från CSN. Knappast som hittat... Visserligen är vaccinet förebyggande, man bör ta det innan sexdebuten, så för mig har nog skeppet seglat oavsett kanske. =P Men jag tycker att ett vaccin som räddar liv borde vara givet att få för den som vill, inte den som har råd.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: