onsdag, juni 20, 2007

Det närmar sig

Vecka 32 är det Medeltidsveckan i Visby varje år. Sedan år 2000 har jag besökt festivalen årligen. I år är inget undantag. Det är faktiskt inte många veckor kvar nu, innan det är dags att ta på sig sina medeltida kläder, äta medeltida mat och känna den där stämningen som endast infinner sig då. Det är en annan värld. Jag ser fram emot att återigen dansa loss till Cultus Ferox! Filmklippen med dem nedan har ganska bristande ljudkvalite, men jag tar med dem i alla fall. Säckpipor ska ändå alltid upplevas i verkligheten!







Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser också jättemycket fram emot Medeltidsveckan. :)

Anonym sa...

Jag tycker att Medeltidsveckan är riktigt spännande och intressant. Därefter så skall jag åka till Medeltidsdagarna i Finsta som ligger i Norrtälje. har du varit där?

Tornerspelen de brukar ha är spännande.