lördag, november 25, 2006

Flygdrömmar

Jag klarade tentan i juridik! 10 poäng avklarade. Det är en sådan himla lättnad. Känns som att jag äntligen kan andas. Nu har jag å andra sidan desto mer att göra med den här uppsatsen i nuvarande kurs. Jag har inte haft någon ro att lägga ned mig på den alls innan jag visste hur det gått med stortentan. Har varit så himla nervös. Nu är jag mest omotiverad. =P Jag har fortfarande alldeles för dålig koll på vad diskurs är för något. Resurser och kontext blev förvirrande när jag läste boken Samhällsproblem och nu vet jag helt enkelt inte riktigt hur jag ska angripa uppsatsen. Jen verkar ha koll, så jag tjatar en del på henne att hon ska förklara för mig. Är fortfarande henne jag satsar mina pengar på så att säga, för jag vet inte vart jag ska söka annars. Pratade till och med med min gamla engelsklärare från gymnasiet om det, eftersom vi talas vid ibland. Men trots att han läst om diskurser etc, så har han själv inte greppat den direkta betydelsen. Och han är pensionerad nu! Ett helt liv utan att ha greppat betydelsen. Jag bävar. Oavsett så får man ju lämna in vad man än lyckats skrapa ihop, men jag tror jag får rest hur mycket jag än lär mig på den här. Usch...
Idag bestämde jag mig i alla fall för att vara helt ledig. Inte göra något som har med skola att göra. För det första så sov jag 12 timmar.. Var så himla trött efter att ha sovit uselt hela veckan. OH! Jag hade en flygdröm för första gången på typ ett år!! Var så underbart... Önskar jag drömde sådana drömmar varje natt... Den där känslan att bara kasta sig utför något och sedan lyfta till skyarna - det är obetalbart. Tror det är en stor anledning till att jag skulle vilja prova glidflygning, som de säger ska vara det närmaste man kan komma egna vingar. Men än så länge väger rädslan att rasa till marken och stendö plågsamt tyngre än lusten att testa. ^^ Jag har märkt att flygdrömmarna alltid dyker upp när jag är ordentligt glad eller blivit typ extremt lättad. Vilket ju även stämmer denna gång.
Hade S över en stund idag också. Vi åt gott, tittade lite på TV och jag lät honom försöka få lite perspektiv på saker och ting nu när han känt sig lite eländig. Resten av kvällen nu ska jag fortsätta med hans julklapp och försöka få lite photoshop:ande gjort.

Inga kommentarer: