tisdag, december 19, 2006

Rödvin, anime, Happy Feet

Hade Lo (Hah! ”Söderkisen”! Jag anade att det var något innerstadsbarn i honom. =P) på besök igår. Det var meningen att vi skulle haft filmkväll, men det blev mer prat än film. Which was fine too. Han hade med sig en flaska rött och jag hade Cola. Det kan inte bli så mycket bättre dryckesmässigt. Jag tror jag får be om ursäkt till honom sedan, för jag snattrade så otroligt himla mycket... XD Men det har varit lite positivt förvånande att Lo visat sig så vettig att prata med också, så det är lätt hänt.
Den dolda meningen med att styra upp en filmkväll var ju också att han skulle få komma ifrån sin rådande situation lite, även om det såklart är viktigt att han får se lite kvalites-anime. Min lägenhet är inte stor, men det finns hjärterum eller något. =P Ibland i alla fall. Jag kan vara rätt elak och asocial också. Runt fem-sex imorse blev det dags att sova i alla fall, för att sedan kliva upp klockan 12. Jag skulle möta Stina i stan klockan 13. Köpte en av de böcker jag behöver för den här kursen i socialpolitik och sedan käkade vi i Kungshallen och gick och såg Happy Feet. Underhållande och söt film, musik och dans så man går omkring med sprättande fötter flera timmar efteråt. =P Very Billy Elliot. ”My feet are happy too”. Sist blev det fika på café Muren.

Oh, det vore verkligen jättekul och spännande att åka lite i Europa... Jag och Love pratade lite om det, för han har bilat förut. Är så sugen på att göra något nytt, se något annat och få sakna Gotland ordentligt. Och ärligt talat är M-veckan i en rejäl svacka just nu. Åker man bara dit för att supa så märker man ju inget förstås, men somliga söker ju lite kvalité på sin vistelse också.


Inga kommentarer: