fredag, oktober 27, 2006

Bal

En vecka kvar till 10-poängstentan. Det är ångestfyllt. Nu har det dock varit ångestfyllt så länge att jag börjat surna till och bara vill ha eländet överstökat. =P Hur det än går på tentan på torsdag så kommer det vara relativt lugnt och skönt i en vecka efter den. Är alltid något slags vakuum mellan en kurs och en annan. Första veckan på en ny kurs lyssnar jag bara inte. Heh.. Ungefär 1500 sidor kurslitteratur har jag gått igenom och strukit under allt jag tror kan vara viktigt att kunna, vilket var så mycket att jag tror huvudet ska sprängas. Sista boken blev klarläst igår - och idag började jag om från början igen. Nu läser jag dock ”bara” det jag sållat ut som viktigt. Planen är att hinna läsa igenom alla böckerna minst tre gånger igen innan tentan. Till kurslitteraturen har jag nu inte räknat Lagboken eller de efterforskningar jag gjort på internet. Lagboken har ju använts till varje moment och bok, man har kollat upp de lagar som det hänvisas till etc. Vidare ska jag träffa min ”study-buddy-and-occasionally-hitting-town-together-buddy” Jenny nästa vecka för att prata lite och göra någon gammal tenta i lärande syfte eller något. Vår förhoppning är att vi kommer göra bra ifrån oss på den ”övningstentan” antar jag, för då blir vi nog lite lugnare på den riktiga tentan. =P
AdeccoStudent ringde mig idag också och frågade om jag ville anta ett uppdrag på måndag. Ännu ett registreringsuppdrag, fast på ett helt annat ställe. De behövde två personer och en var redan klar och så hade jag blivit rekommenderad. Yeah! =D Jag kunde inte säga nej... Har redan nekat flera uppdrag i sträck också och man vill ju upprätthålla ett uppenbarligen spirande gott rykte inom företaget.

Samhällsvetenskapliga fakulteten på Stockholms universitet anordnar en Novemberbal i Nürnberghuset i slutet av nästa månad. Gissa om jag vill gå! Har en sådan där fånigt romantisk föreställning om baler, även om mina föreställningar är mer 1700-talsinspirerade á la Jane Austen... Men ändå. Jag tror dock det är alldeles för kostsamt att hyra högtidsdräkt för att jag ska kunna finansiera en sådan kväll utan att gå i personlig konkurs. =/

Inga kommentarer: