torsdag, juli 27, 2006

Fortsättning bussförare

Satt vid hållplats Universitetet och väntade på bussen inatt igen. Det kom en spärrvakt (syntes tydligt på skjortan) gående från tunnelbanestationen med samma namn och satte sig bredvid mig. Han slängde några fundersamma ögonkast på mig innan han tyckte:
- Men dig känner jag igen.
O_o
Det var bussföraren som tog en omväg förbi Stureplan åt mig i måndags. Han jobbar som spärrvakt också. Vi satt och pratade hela vägen till Stureplan där jag skulle av, för vi åkte med samma bussar, fast han skulle vidare till Slussen. Han var jättetrevlig! Vi hade ”sällskap” av ett gäng förfriskade ungdomar också, så vi fick praktiskt taget skrika åt varandra för att kunna överrösta dem. En av ungdomarna ville stava till en sak på teckenspråk och frågade oss om vi visste hur och märkligt nog kunde jag stå till tjänst. =P
- Imponerande. Hur kommer det sig att du kan det? frågade bussföraren.
- Heh... Det fanns en förteckning över alfabetet på teckenspråk i en kalender jag hade när jag var liten och jag var uttråkad på lektionerna helt enkelt...
Så skrattade vi åt det och det var dags för mig att kliva av. Roligt med sådana här oväntade händelser.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»