onsdag, juli 26, 2006

Bussförare

För att ta mig till sommarjobbet på nätterna åker jag tre bussar. En från mig till Universitetet, vidare med en annan därifrån till Odenplan och sedan en därifrån som tar mig till jobbet. Det låter omständigt, men bussarna kommer alldeles inpå varandra, så det går faktiskt fort.
Förra torsdagen hade jag kommit så långt som till Universitet och väntade på nästa buss. Jag brukar se den passera mig åt andra hållet först, för den åker bara runt Lappkärrsberget och sedan kommer den tillbaka in mot stan. Man vet att den är i tid när man ser den köra mot Lappis med andra ord. Men den här natten dök den inte upp. Flera stod och väntade på andra sidan för att få åka till Lappis. Till slut hade tiden den skulle passerat för att plocka upp mig passerats och jag satt och blev surare och surare, eftersom jag skulle komma försent till jobbet om den inte trollade fram sig själv illa kvickt. Plötsligt kom det en buss vinande som var "Ej i trafik" och bromsade in vid min hållplats. Han skulle köra till garaget vid Fridhemsplan och kunde droppa av mig vid Odenplan. Fantastiskt! =D Jag kom i tid till bussbytet vid Odenplan trots allt, eftersom den här bussen bara plöjde raka vägen dit.
Nu i måndags flöt trafiken på bra, utan förseningar. Jag var själv på bussen mot Odenplan. (Som jag oftast är) Precis när bussen stannade vid Odenplan frågade bussföraren mig vart det var jag skulle och jag talade om att jag skulle vidare med buss till Stureplan. Killen sade då åt mig att sätta mig ned igen så kunde han ta en liten omväg förbi där till garaget. My god! =D Vadan alla dessa privatchaufförer helt plötsligt?? Har SL lagt något i företagskaffet? Lite pepparkaka kanske.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Here are some links that I believe will be interested

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»

Anonym sa...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»