onsdag, april 06, 2011

Hjärtformad bokeh

I skyltfönstret i bakgrunden hade affären sådan där "julbelysning". Mycket tacksamt för bokeh-effekt. OBS alltså att hjärtformen inte är photoshop:ad, utan det ser ut så på det faktiska kortet.

Kärleken till min hund är så stor att den smittar av sig på mina kort! ;)

Häromkvällen var jag i Gamla stan i Stockholm och hade Loke med mig. Jag hade tänkt ta lite kvällsbilder i de gamla kvarteren, men det blev istället att jag testade att jobba med formad bokeh. Vanligtvis tänker man oftast på de där suddiga rundlarna man ser i bakgrunden på porträttfoton med kort skärpedjup och det är mycket vackert och eftersträvansvärt för just det. Man kan dock göra betydligt mer med bokeh, bland annat hjärtformad då, som på dessa fotografier. Gör det desto mer kreativt och roligt!

"Ska du fota länge till, matte?"

Loke tittar ut över det spännande myllret av människor i Gamla stan.

Finaste kvällshunden.
.

4 kommentarer:

Gilraen sa...

Aww, vilen sötnos! :) de blev ju sjukt fint (och passande) med hjärtbokhen i bakgrunden.

Svar; Haha, hittills har jag inte klantat mig på något bröllop iaf. ;) Och det är väl bara i köket som klumpigheten träder verkar det som. Haha.

Linnéa sa...

Sv: Rödskimlar är superfina, men jag tror dom är rätt ovanliga. Inte lika vanliga som bruna hästar i alla fall, haha ;)

Superfina bilder föresten! Coolt med hjärtbokeh :)

Ina & Oscar sa...

Hej. Vad roligt att se din sida också. : ) Jag fick massa träningsinspiration efter helgen men vovven är dessvärre trött - tråkigt. Vad fin han var Loke med sina tassar : )

Kakan sa...

Hej!
Va kul att du hittade till vår hemsida! Visst var det en kul och inspirerande helg! Fin blogg! Ha det bra, vi kanske ses i nåt annat sammanhang!/Karin