God jul...
i lite förskott! Tanken är att vi beger oss till de värmländska skogarna imorgon för att fira jul, så då blir det inga uppdateringar.
i lite förskott! Tanken är att vi beger oss till de värmländska skogarna imorgon för att fira jul, så då blir det inga uppdateringar.
Av
Lina
@
onsdag, december 22, 2010
0
kommentarer
Stämplar: djurfoto, djurfotograf, fotograf, fotografering, hundfotograf, lina wallin
Av
Lina
@
söndag, december 12, 2010
1 kommentarer
Stämplar: australian shepherd, djurfoto, djurfotograf, hundfotograf, lina wallin, Loke, terapihund
Testar min +4 närbildlins. Lokes ögon är mycket intressanta att studera närmare, eftersom de är tvåfärgade. Det är mitt 50 mm-objektiv som använts till båda bilderna.
Av
Lina
@
torsdag, december 09, 2010
0
kommentarer
Stämplar: australian shepherd, canon 550d, djurfoto, djurfotograf, foto, hundfotograf, lina wallin, vidvinkelobjektiv
Gnagarveckan. ;P För de som undrar så kallas färgen för colorpoint beige och musens hårlag är satin långhår (satinglansig lång päls helt enkelt). Det här kortet är taget inomhus med min kompaktkamera. Jag har inget macro-objektiv till min systemkamera och det är först nyligen jag skaffade ett närbildsfilter. Oavsett så knäcker min kompaktkamera ganska rejält i dessa lägen, då den har en närgräns på 1 cm. Är man bara lite kreativ så går det att skapa riktigt roliga miljöer att fotografera i när det handlar om en sådan liten varelse som en mus. Det behövs inte så mycket för att det ska kunna bli lyckat. =) Och det behövs heller ingen superkamera för att kunna få till ett bra kort. Man blir ju inte en bättre kock med Globals knivar, liksom. ;)
Av
Lina
@
torsdag, december 02, 2010
0
kommentarer
Stämplar: djurfoto, djurfotograf, foto, fotograf, fotografering, lina wallin, mus
Jag tycker att möss är urgulliga små varelser. De är busiga, påhittiga och förvånansvärt intelligenta. De är dessutom mycket tacksamma objekt att fotografera, i alla fall om man lyckas fånga dem en av de millisekunder som de är mer stilla! Den här lilla raringen hette Vanaheim och att jag placerade henne i en liten plastskål begränsade hennes möjligheter att fara omkring för mycket, samtidigt som jag kunde genomföra själva idén jag hade för fotografiet.
Av
Lina
@
tisdag, november 30, 2010
1 kommentarer
Stämplar: djurfoto, djurfotograf, fotografi, klicker, klickerträning, mouse agility, musagility, möss
... och en del andra ställen.
Av
Lina
@
söndag, oktober 24, 2010
2
kommentarer
Stämplar: australian shepherd, djurfotograf, foto, fotografering, hundfotograf
Molly har börjat sitt liv som utekatt (på nytt). Hon är än så länge en fegis som håller sig på gårdsplanen... Såvida inte Loke och/eller jag är ute - då verkar det som att hon kan följa med till världens ände. Till skillnad mot Loke så har Molly perfekt lydnad, hon går utan koppel men följer med hela tiden. Har jag nämnt att hon kommer på inkallning? ;) Positiv förstärkning ftw!
Hursomhelst så har jag äntligen dokumenterat en av våra promenader som Molly följde med på.
Av
Lina
@
tisdag, oktober 12, 2010
2
kommentarer
Stämplar: australian shepherd, djurfotograf, foto, fotograf, hundfotograf, ragdoll, väderkvarn
Denna fredag var Lokes dag. Vi åkte till min sambos far för att bland annat hämta vinterdäcken, men även låta alla hundar träffas. Malla är på "semester" där för tillfället nämligen. Givetvis tog jag med mig nya kameran för att öva på att ta kort på (väldigt) rörliga objekt. Loke var helt hysterisk först och praktiskt taget okontaktbar vid åsynen av de andra lösa hundarna. Detta trams har jag tröttnat på rejält vid det här laget och ställde krav ganska skarpt. Jobba med mig! Till slut fattade han också och blev då släppt som belöning. Även senare var Lokes koncentration på mig bättre än den varit på ett tag. Flytt och heltidsjobb har liksom tagit all tid och Loke har fått komma lite i andrahand tyvärr. Väldigt sparsamt med sammansvetsande träning. Jag är ju all for mjuka metoder, men ibland kan det också löna sig att ställa lite krav och inte bara vänta ut - särskilt när det är saker han fått förklarat för sig och övat på flera gånger tidigare. Skulle kraven inte fungera alls har man uppenbarligen inte förklarat tillräckligt bra, dock.
Jag är mycket nöjd med mitt objektiv, Canon EF 50/1,8 II. Jag provade att ta kort på "svärfar" inne i huset där det var tämligen mörkt. Med en slutartid på en åttondels sekund blev det ändå sådana här ljusa kort. Utan stativ också, så jag är visst ganska stadig på handen. ;)
Av
Lina
@
lördag, oktober 02, 2010
0
kommentarer
Stämplar: australian shepherd, djurfotograf, fotografering, hundfotograf, hundfotografering, lina wallin, porträttfoto