Mina ambitioner är foton präglade av nyfikenhet, experimentvilja och en tydlig kärlek till den fotografiska bilden. Det ska finnas utrymme för lekfullhet, men också disciplinerat kreativt arbete utan kompromisser. På Fotosken finns mitt galleri. Bloggen här är mer vardaglig och dokumenterande.
Alla fotografier är tagna av mig om inget annat anges och tillhör således mig. De får inte användas utan min tillåtelse.
Fotograferandet och träningen med min hund Loke tenderar att ta mest plats här. Jag tränar och uppfostrar utifrån klickermetoden och är sajtvärd för Klickerträning iFokus.
Dagen till ära fick han en "bakelse" som bestod av en skiva bröd med laxpastej på och som grädde på moset toppades hela härligheten med några av de finaste bitar oxfilé. ;) Hur bortskämd kan man vara? I födelsedagspresent fick han en Dog Turbo, för att gnugga geniknölarna. ;)
Han väntade snällt på ett varsågod. Och det är bergfast. Han tar inte på "vaselin", "varsemos" eller andra liknande ord. Han tänker inte ihjäl sig på maten framför sig heller, för snålvattnet börjar inte rinna medan han väntar på sitt varsågod. Det är inget förbud, det är ett arbete att utföra som det mesta annat och det är ju kul. ;)
Dagen till ära blev det också utflykt till Hundöarna. Tyvärr var det en hund som flög på Loke när vi var där och det blev en ganska dålig upplevelse, även om det inte var en riktig blodig hundfight liksom. >=( Vi fortsatte leka bara vi istället. Löv är nästan lika kul som snö!
Jag tar sådan tid på mig att göra videos. =P Men men, till slut dyker de upp, som nu. ;) Här är en del av det senaste vi haft för oss den senaste tiden. Jag rekommenderar att kolla på filmen i helskärmsläge, för filmen blir så väldigt liten när den anpassas till bloggens bredd.
Det är vidvinkelobjektivet som sitter på och ger en viss förvrängning.
Jag har dåligt samvete denna vecka. Loke har fått väldigt lite uppmärksamhet, jag har jobbat mycket och varit så slut i framför allt huvudet när jag kommit hem. Jag har inte orkat göra särskilt mycket alls med honom, annat än vad nöden krävt så att säga. Idag blev det Lokes dag. Vi åkte iväg till ett för oss okänt skogsområde och promenerade i ett par timmar. Loke fick vara lös större delen av tiden och skötte sig exemplariskt. Härligt nog stötte vi inte på någon eller något annat där ute i skogen. Han har fått en sprillans ny tuggknut och ett tuggben att roa sig med här hemma också. ;)
Loke tycker att det är sanslöst kul att få fånga snö... Husse ställer upp.
Snön ska dö!
Vi är kompisar även om du är jobbgrinig och upptagen jämt, matte.
Loke kammade hem ett förstapris igår och svepte högst upp på prispallen i processen! 188,5 poäng av 200 möjliga. =) ¤Stolt matte¤ Karro och Loke var ordentligt samspelta igår, trots en hel del kaos med bland annat en rottweiler som gav ifrån sig dödsskrik (ingen vet varför än, men den skärrade många hundar och människor som hörde den) och över huvud taget klantig administration från klubbens sida, så Karro fick rusa upp lite småförvirrat när det blev deras tur.
Såhär blev poängen:
Platsläggande 10 Tandvisning 10 Linförighet 9 Kommentar: fin kontakt, OK kropp (tror jag att hon har skrivit ¤min kommentar), avslut Läggande 8½ Kommentar: fint läggande, förare bromsar in Inkallande 10 Ställande 9 Kommentar: litet steg Apportering 9½ Kommentar: litet omlag Hopp över hinder 9½ Kommentar: avslut Helhetsintryck 10
Totalt: 188,5 poäng
Jag är som sagt glad över att Karro har lust att tävla Loke åt mig, för jag hade bara brutit ihop och aldrig mer tävlat under de omständigheterna som rådde igår, typ. =P Det suger att ha sådan "scenskräck", för jag vill ju självklart vara den som tävlar och samspelar med Loke och inte bara tränar när typ ingen annan ser... Men huvudsaken just nu är i alla fall att Loke får glänsa och han tycker uppenbarligen att det är kul, så strunt samma vem som håller i snöret. Jag kanske vågar mig upp så småningom också. ;)
Lokes platsliggning och tandvisning:
Två hundar bort låg en collie och pep och gnällde nästan hela platsliggningen och hunden bredvid reste sig.