Visar inlägg med etikett drottningholm. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett drottningholm. Visa alla inlägg

tisdag, november 01, 2011

Loke fyller 3 år!

Tänk att det redan gått så många år! =)

Dagen till ära fick han en "bakelse" som bestod av en skiva bröd med laxpastej på och som grädde på moset toppades hela härligheten med några av de finaste bitar oxfilé. ;) Hur bortskämd kan man vara? I födelsedagspresent fick han en Dog Turbo, för att gnugga geniknölarna. ;)

Han väntade snällt på ett varsågod. Och det är bergfast. Han tar inte på "vaselin", "varsemos" eller andra liknande ord. Han tänker inte ihjäl sig på maten framför sig heller, för snålvattnet börjar inte rinna medan han väntar på sitt varsågod. Det är inget förbud, det är ett arbete att utföra som det mesta annat och det är ju kul. ;)
Dagen till ära blev det också utflykt till Hundöarna. Tyvärr var det en hund som flög på Loke när vi var där och det blev en ganska dålig upplevelse, även om det inte var en riktig blodig hundfight liksom. >=( Vi fortsatte leka bara vi istället. Löv är nästan lika kul som snö!
Vilda lövdansen.
Tjoho!! Löven ska dö!!

måndag, maj 16, 2011

På hundöarna

Loke är en riktig "splittare" märkte jag vid senaste tillfället på hundöarna. Av en ren slump träffade vi bland annat Lokes syster Mellie där samtidigt. Mellie vill inte ha vilken hund som helst inpå sig och säger ifrån mycket skarpt och kunde rentav bli rätt grinig. Plus att det var några andra hundar där också där det ibland började bli lite för grinigt. Loke ska springa emellan hela tiden när det blir för spänt, alla ska vara sams och leka. =P

Lokes syster Mellie i förgrunden.

Den här lilla tjejen på 12 veckor hette Tyra.

Krokushund.

lördag, mars 21, 2009

Hundöarna

För ett tag sedan besökte vi hundöarna på Drottningholm. Det är helt enkelt några öar där hundar får vara lösa. ;P Trevligt hur som helst! För hundarna. För oss tvåbeningar var det mest halt, lerigt och blött, gärna i kombination. Det plaskade i skorna sedan. Loke lekte med allt från en liten borderterrier till en rejäl schäfer och gärna flera samtidigt. Glad blev jag över att han nästan alltid kom tillbaka när jag ropade på honom. Vi har inte kunnat öva med den typen av störningar och jag såg framför mig hur jag skulle behöva jaga efter en lekhysterisk valp över de hala vidderna... Men icke. =) Ibland valde han till och med självmant att gå bredvid oss istället för att skutta runt med de andra hundarna. Det känns bra.

Loke är snabb i vändningarna.


Idag tog vi ett varv runt "Tippen" - en stor höjd med ett trevligt promenadstråk kan man kanske säga. För första gången fick Loke se skärmflygare som kom glidande ned från högsta punkten och ned på den öppna gräsplanen som är där. (Där vi stod). Gissa om han blev en kinkig liten gnällspik plötsligt. Han ville bara därifrån, vilket ju naturligtvis ledde till att jag verkligen var tvungen att stå kvar och "rida ut det". Då försökte han gömma sig mellan eller bakom mina ben och till slut även försöka klättra upp i min famn. Inget modigt lejon precis! Men så kom en av skärmflygarna ända ner och när han väl ställde sig på backen ville Loke fram och titta nyfiket istället. Se, det var inget farligt, bara en människa! =)