Visar inlägg med etikett Himmelska hundar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Himmelska hundar. Visa alla inlägg

söndag, november 01, 2009

Valpen har blivit 1 år gammal

Lite firande av jycken fånade vi oss ju med. =) Vi åkte till Hundöarna tillsammans med blandisen Sassie och irländska terriern Malla och det säger ju sig självt att det alltid uppskattas att få springa lös och leka som man själv vill tillsammans med andra hundar. Därefter åkte vi in till Himmelska Hundar, som är ett hundcafé jag nämnt tidigare. Där beställde vi en club sandwich för hundar till Loke, som fick bli hans lilla födelsedagsbakelse. ;) En ostbit om året kan jag väl gå med på... Skinka och en rejäl bit blodpudding innehöll den bland annat. Den togs väl emot! Lokes kompisar följde med hem en stund också innan det var slut på firandet. Nu blir det en hög bilder:

tisdag, februari 10, 2009

Himmelska Hundar

Idag besökte vi Himmelska Hundar, så Loke äntligen fick träffa MASSOR av andra hundar. =) Får recensera själva caféet vid något senare tillfälle, för det blev inga bra kort tagna alls. Det är i alla fall ett hundcafé. Vovvarna har en egen meny med bland annat hemlagad köttfärslimpa eller kycklingmacka. ;P Vi tvåbeningar kan njuta av klassiskt vegetariskt café-utbud: grillade mackor med diverse pålägg, hälsotallrik, bakverk... Som vilket café som helst - fast med hundar! ;) Det är faktiskt genialiskt. Loke fick lära sig mycket. Vissa hundar uppskattade inte alls att en liten snorvalp kom fram klumpigt hälsandes och han fick då en avhyvling. Medan andra bara lojt lät sig luktas på och sniffade tillbaka. Naturligtvis blev hans inbjudningar till lek även mottagna ibland, som synes på videoklippet. Det var en enorm Cane Corso där som gärna ville leka, men en dutt med hans gigantiska tass, så hade Loke varit typ död. Bidde inget där med andra ord. =P Han fick nöja sig med att dregla ned Loke fullkomligt... Den japanska spetsen var i bästa storleken för bus. Det fanns även några chihuahuas där och det var nog första gången Loke fick känna sig störst. ;)