Visar inlägg med etikett agility. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett agility. Visa alla inlägg

fredag, juli 09, 2010

Loke hämtar olika föremål, fjärrdirigering med enbart handsignaler och några tricks



Jag ligger inte på latsidan om någon nu trodde det. =P En tämligen stor del av min fritid spenderas på Loke, är det inte promenader så är det träning. Just nu gör vi ganska stora framsteg och han är sådär uppenbart sugen på att göra något. Nu har jag ett litet apporterande monster hemma. Så fort han tycker det är tråkigt att bara ligga i fläkten och matte tramsat framför datorn för länge - så hittar han något att leverera till mig. Strumpor i synnerhet har blivit populärt. Och jag tänker minsann inte släcka den här hämtarlusten hos honom som var så svår att tända, så jag blir naturligtvis översvallande glad varje gång. =P

Loke var med i Skärgårdscupen i Nynäshamn för ett par veckor sedan, lydnadsklass 1. Själv kissar jag ju på mig av nervositet vid blotta tanken på att gå upp i en tävlingsring, så det var Karro som fick göra en insats för att Loke skulle få en chans att glänsa. Loke har gladeligen flera familjer om det leder till att han får göra saker han älskar. ;P Det är även Karro som tagit honom under sina vingar och drillat honom i lydnadsmomenten under juni månad medan jag hållit på med annan träning, som ovanstående klipp antyder. Vi är båda mycket stolta över att Loke gjorde så bra ifrån sig med så lite träning ändå - ett förstapris på första tävlingsdagen! Som vanligt är det lite si och så med koncentrationen och det gav förstås avdrag och vissa moment behöver helt enkelt tränas längre än bara en månad för att bli bra. ;)

Foto av Karro, skamlöst lånat av mig.