Visar inlägg med etikett video. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett video. Visa alla inlägg

måndag, oktober 27, 2008

Jösses

Mansgrisig låt, men välgjord video. ;)

fredag, oktober 03, 2008

I tider av verklighetsflykt

Tja, fortfarande efter så himla många år med ögonen riktade mot öst, så kan jag fortfarande inte säga annat än att japanska är ett så väldigt vackert språk. Inte en susning i närheten av kinesiska, vilket många tror.



Gackt - Sekirei

Jag hörde vindens röst
Ville veta resten av drömmen
Ingen ville berätta (för mig)
Mitt bröst är färgat rött

Jag vill att du ska förstå
att jag måste återvända

Detta avlägsna land där vitheten evigt sträcker ut sig(?)
Mitt rop når inte fram till någon
Som för att gömma denna kropps smärta
Omfamnad av himlens ömhet

Månens reflektion i de ögonen är vackert
Även om natten aldrig tar slut

Detta avlägsna land där vitheten evigt sträcker ut sig(?)
Mitt rop når inte fram till någon
Detta djupa land där vitheten evigt sträcker ut sig(?)
Jag faller, ingen kan hela mig

Som för att svepa in den lilla kroppen
Omfamnad av (せきれい??) ömhet

Sovande med himlens ömhet
Omfamnad av jordens värme

Jaja, det är himla svårt att få något snyggt flyt i det när det översätts till svenska... Egentligen borde man ta sig vissa språkliga friheter för sådant, men jag är himla feg.

Andra bloggar om: , , , , ,

onsdag, september 17, 2008

Dansa freestyle

Det här vill jag kunna göra med min framtida egna hund!




Andra bloggar om: , , ,

söndag, september 14, 2008

söndag, september 07, 2008

Le Parkour

Jag skulle också vilja vara så här fit. ;)




Andra bloggar om: , ,

torsdag, augusti 28, 2008

Lejonen i våra hjärtan? Den fantastiske George Adamson

cat
more animals


Den här bilden från lolcats fick mig osökt att tänka på Youtube-videon som fått så mycket uppmärksamhet sedan ett tag tillbaka. Ni vet kanske redan vad jag pratar om. Videon med lejonet Christian och den lyckliga återföreningen.
Vad som verkar ha undgått många är att det där är inte det enda som finns filmat. Det videoklippet är bara en liten snutt på slutet av en dokumentärfilm från 1971 som heter The Lion at World's End eller Christian the Lion. Där får man se hela den långa färden med att få Christian från England till friheten i Afrika och hur ägarna får hjälp av den fantastiske George Adamson, som hängav sitt liv till lejon och ville skapa en helt ny flock i området. Christian var en viktig beståndsdel i det hela. Gripande i sin enkelhet och brist på budget. Se hela filmen istället!
George Adamson kanske känns igen lättast när man pratar om lejonet Elsa? Han är i alla fall mest känd för boken och filmen Born Free om just den sanna historien om föräldralösa Elsa som växte upp hos dem och sedan släpptes fri. I The Lion at World's End får man även träffa den enorma lejonhanen Boy, som George Adamson hade en särskilt nära vänskap med, en otrolig tillit mellan människa och djur. George Adamson mördades tyvärr 1989 i Kora Reserve av somaliska banditer då han skulle undsätta en turist. Gripande nog begravdes han bredvid sin nära vän Boy. Det finns mer information om George Adamson här.

Det populära videoklippet


Andra bloggar om: , , , , ,

söndag, augusti 24, 2008

Dansrutin - Jazz

Mark och Courtney i So You Think That You Can Dance. Ganska kaxig dansrutin. =)



Andra bloggar om: , ,

fredag, juni 01, 2007

Pythagoras Switch

Någon som känner sig manad? ;)




Andra bloggar om: ,