Visar inlägg med etikett scrapbooking. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett scrapbooking. Visa alla inlägg

onsdag, januari 07, 2009

Julkort

Scrapbooking och närbesläktade aktiviteter sysslar jag inte med så ofta, främst för att det tar en del tid i anspråk. Love fick dock ett julkort i år, som jag pysslade ihop själv istället för att köpa ett färdigt. Det var såklart den lilla pricken över i till julklappen, som jag presenterade i förra inlägget. Även julkortet gick i övervägande guld och brunt. Återigen, med ganska enkla medel kan man skapa något som ändå ser festligare ut och känns väldigt genuint. Vad som står inuti kortet kommer jag dock inte förtälja här, men det är skrivet från hjärtat med guldpenna. ;)

måndag, december 01, 2008

Fin fotobok

Hos Proffskopia kan man nu göra fotoböcker i A4- eller A5-format. En modernisering av våra gamla fotoalbum kan vi kanske kalla det, för här använder du dina digitala bilder och redigerar ihop ditt album direkt i datorn med programvara som tillhandahålls gratis av Proffskopia. I egenskap av Buzzador fick jag testa denna tjänst. Själv har jag alla mina digitala bilder i en enda röra på datorn, men jag satte ihop ett litet album, som kom via posten några dagar senare. Vackert inbunden i stilig mörkgrå pärm. Vill man kan man göra teman, de har färdiga bakgrunder att välja på. Själv hade jag klassiskt svart, för att rama in bilderna. Dessutom kan man adda text var man än vill ha det på sina albumsidor, så det är ett fritt medium att roa sig med. Är man riktigt ambitös är det inget som hindrar en från att göra "digital scrapbooking" antar jag och få ett riktigt tjusugt album. ;) Perfekt julklapp!

fredag, april 13, 2007

Lek med stämplar

Gjorde en enkel liten kärleksförklaring till pojken idag, utan alltför många krusiduller. Det gav mig en ursäkt att testa stämpeln jag nyss införskaffat från Magnolia. Testade att embossa, vilket jag inte lockats till att göra förut, men det gjorde kortet lite mer spännande faktiskt. Färglagt med Distresser. Dubbelklistrande häftkuddar under för att göra motivet lite upphöjt från bakgrunden och sist klippte jag ut ett ord från ett papper och gjorde en liten hängande skylt av det. Inkat med fluid chalks. Färgerna blev ljusare på fotografiet än i verkligheten. Man kanske skulle börja ta upp beställningar på sådant här? ;)

tisdag, april 10, 2007

Scrappat

Jag har scrapbooking som en liten hobby när inspirationen faller på. (Vilket den tyvärr inte gör så ofta, för jag bara stressar med att plugga socionomrelaterade kurser hela tiden). Men ibland så. För ett tag sedan gjorde jag det här fotoalbumet lite roligare än det var innan med sin bruna kartongframsida. Lite olika papper och småsaker som betyder något visst för personerna ifråga. Rosetten är till exempel en del av det lilla sidenbandet som förseglade menyn på kvällen de var på bal. Det gröna och guldiga pappret var helvitt från början, vilket inte var alls vad jag ville, men det upphöjda mönstret var däremot exakt vad jag ville ha. Så jag har färglagt det för hand. Blev mer levande också just för att det inte blir alldeles heltäckande när man gör själv. =)