Visar inlägg med etikett hundbad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hundbad. Visa alla inlägg

måndag, juli 11, 2011

Bildbomb från hundöarna

I söndags besökte vi hundöarna och stannade länge och väl. Det var gott om hundar! Framförallt hundar som Loke äntligen hade större utbyte av - andra vallhundar. ;) Loke tycker att jaktlekar är roligast och fort ska det gå. Man ska turas om att jaga och bli jagad i rasande tempo. Denna dag var det en till aussie där, en hane, som var ungefär halvåret äldre än Loke, och en border collie. Det var dessa han hade allra roligast med, även om han sin vana trogen försöker gå och hälsa på alla som dyker upp - och ibland får han en käftsmäll från någon som inte var på humör att vara så social. 9_9

Vallaren kryper ihop. Ja, det var nog det närmaste får vi kom den dagen...
Tossig aussie.
Trippande kaxpelle.

Är det en svans eller vimpel i gräset? ;P
Fort ska det gå!!
Fröna yr i bartassedansen.


Livsfarliga hanhundar, detta. ;P
Flygande hundar.
Flaggorna på topp!

Efter en sådan intensiv lekstund krävs fika och avkoppling på närmaste fik. De bjöd på en skål vatten åt Loke.

Dagen fortsatte sedan vidare till ett hundbad där Loke fick svalka sig och obsessa en del över änderna som simmade omkring. ;) Allt som allt en härligt aktiv utflykt på fyra timmar.

torsdag, december 09, 2010

Drömmar om värme...

... sommar, sol, bad och att slippa behöva pälsa på sig på varenda millimeter av kroppen så fort man vill sticka ut näsan genom dörren.

Hundbad i Stockholm. Loke har en hatkärlek till vatten. Han är skeptisk när det handlar om att gå i, men när han väl är i så är det visst ganska skönt.

Efteråt är man härligt sval trots den jobbiga sommarhettan.

Och det är väldigt kul att jaga vågorna precis när de slår in mot stranden och vattnet skvätter upp i ansiktet.