Visar inlägg med etikett friröntgen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett friröntgen. Visa alla inlägg

torsdag, augusti 12, 2010

Friröntgen

Loke har däckat och slafsats upp på röntgenbordet. Han känns verkligen mycket tyngre än sina 21 kilon när han är helt slapp. "Dödvikt", det känns jätteläskigt. =(

Idag har Loke röntgat höfter och armbågar. Vi håller tummarna för att allt sitter som det ska. ;) Veterinären sade med allvarlig röst att nu när jag skrivit på pappren så kommer resultaten att bli offentlig handling. Men det är inte som att jag har något att dölja och jag skulle ändå inte vilja använda en hund med dåliga höfter i avel, om jag nu hade någon avel planerad. Varför skulle man vilja bidraga till att försämra en ras?

Matte är taskig nog att föreviga sin unghund i ett av hans inte särskilt storslagna ögonblick. Om han visste vad det innebar att bli kränkt, så skulle han vara det nu. ;P