Visar inlägg med etikett födelsedagspresent. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett födelsedagspresent. Visa alla inlägg

onsdag, april 01, 2009

Presenter och födelsedag

Idag fyller jag år. Och nej, det är inget aprilskämt. ;P Dagen kommer inte firas alltför mycket, det är ju faktiskt inte särskilt speciellt. Men kära sambon väckte mig i alla fall med massa tända ljus och frukost-bakelse! Sjöng en sång vid sängkanten gjorde han också och gulligt nog stod även lilla vovven bredvid med viftande svans och ett stort flin. ;P Jag hade två olika bakelser att välja mellan - någon hallonhistoria mest bestående av grädde och så en rejäl bakelse med chokladkräm och grädde i olika lager. Inte nyttigt någonstans, men gott var det. Blommor fick jag också! En nätt bukett med gerbera, som ju är min favoritsnittblomma. =) Ikväll ska vi fira vidare med någon god middag. Love ville att vi skulle äta ute först, men jag tyckte att vi sparar några slantar på att äta hemma och kan ändå få det festligt. Skönt att komma ut lite förstås, men det är bra om ekonomin håller också.
Annars har jag mest njutit av det härliga varma vårvädret, vilket även vovven har gjort. Ute på promenaden kisade han lättjefullt upp mot solen med tungan hängande ut ur munnen och inomhus har han hela tiden lagt sig där solstrålarna faller på golvet. Det är hans första vår. =)

måndag, november 24, 2008

Ett grattis

Jen fyllde år i helgen. Med hänvisning till tidigare inlägg om min dåliga ekonomi, så blev det ingen kostsam present. Det hade det väl kanske inte blivit även om jag hade haft det gott ställt förstås. ;) Viktigast för mig i sökandet efter presenter är att det finns någon tanke bakom, annars är det ju himla lätt att bara gå in på Åhléns och köpa ett "spa-kit". Skitkul fantasimässigt... (Även om det må vara användbart). I sann japansk anda är förstås inslagningen viktigare än själva presenten, så jag brukar försöka lägga ned en hel del tid på det. Varken papper eller tejp har använts i det här fallet, utan det är tyg, metalltråd och pärlor. Det lilla blurrade grattiskortet är gjort av papper förvisso. ;)