Visar inlägg med etikett födelsedag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett födelsedag. Visa alla inlägg

onsdag, april 01, 2009

Presenter och födelsedag

Idag fyller jag år. Och nej, det är inget aprilskämt. ;P Dagen kommer inte firas alltför mycket, det är ju faktiskt inte särskilt speciellt. Men kära sambon väckte mig i alla fall med massa tända ljus och frukost-bakelse! Sjöng en sång vid sängkanten gjorde han också och gulligt nog stod även lilla vovven bredvid med viftande svans och ett stort flin. ;P Jag hade två olika bakelser att välja mellan - någon hallonhistoria mest bestående av grädde och så en rejäl bakelse med chokladkräm och grädde i olika lager. Inte nyttigt någonstans, men gott var det. Blommor fick jag också! En nätt bukett med gerbera, som ju är min favoritsnittblomma. =) Ikväll ska vi fira vidare med någon god middag. Love ville att vi skulle äta ute först, men jag tyckte att vi sparar några slantar på att äta hemma och kan ändå få det festligt. Skönt att komma ut lite förstås, men det är bra om ekonomin håller också.
Annars har jag mest njutit av det härliga varma vårvädret, vilket även vovven har gjort. Ute på promenaden kisade han lättjefullt upp mot solen med tungan hängande ut ur munnen och inomhus har han hela tiden lagt sig där solstrålarna faller på golvet. Det är hans första vår. =)

torsdag, mars 26, 2009

Äta ute i Stockholm

Idag är det äta ute som gäller. När man bor i Stockholm får man ett grattis-kort från Patricia när ens födelsedag börjar närma sig. Jag får en tvårätters-middag gratis och tar jag med mig 5-35 vänner så äter de för halva priset. Helt ok erbjudande, tycker jag! Hundvakt är införskaffad och bord är bokat.