Visar inlägg med etikett upplevelse. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett upplevelse. Visa alla inlägg

lördag, januari 10, 2009

Lugn och ro på spa


På morgonen den 8 januari, innan vi åkte för att hämta vår valp, besökte jag och Love Dagspa Västermalm. Love hade fått det i julklapp och vi passade på att utnyttja det innan det skulle bli huset fullt här. ;) Det var en enkel, men avkopplande upplevelse. Man kom dit, fick byta om till morgonrock och tofflor, tog en handduk och det lilla spakit:et som ingick och satte sig i deras relaxrum. Där fanns juice och frukt och efter en stund kom vår frukost bestående av en stor ostsmörgås och latte (i mitt fall varm choklad). Det var helt tyst i rummet, förutom lugn musik som satte stämningen och våra egna röster. Tända ljus och svag belysning. I rummet intill fanns sedan dusch och bastu. Allt hade vi för oss själva. Rummen och inredningen gick i rofyllda jord- och sandfärger, blandat med vilsamt vitt och trä. Vi åt vår frukost i godan ro och sedan bastade vi en stund innan vi tog oss an de små spakit:en. I påsarna fanns schampo och balsam (alltid aroma therapy förstås), plus body scrub och en ansiktsmask. Det var himla mysigt och efteråt luktade vi lavendel lång väg. Tyvärr kunde vi inte stanna så länge som vi hade velat, eftersom bilfärden till Vara skulle bli såpass försenad då, men vi drog ut på upplevelsen en halvtimme längre än bestämt. ;)

Duschrummet, med ingången till bastun till höger