Visar inlägg med etikett bento. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett bento. Visa alla inlägg

söndag, juli 18, 2010

Bento


Har glömt posta denna. Sambon behöver ju lunchlåda med sig och ibland orkar jag engagera mig i det. ;) Gjorde med andra ord en bento. Följde ett recept för Chicken Nanban för första gången och det blev mycket gott. =9 Broccoli och morot som en liten bädd för riset, som jag formade till bollar med miner. ;P Lite furikake på deras "hjässor". Som grädde på moset fick sambon även med ett kokt ägg som formats till ett Hello Kitty-huvud. (Jag tycker det är sanslöst kul att få mat att föreställa saker så här). Den lilla hjärtformade röda plastflaskan innehåller nanbansås, som bland annat innehåller soya och risvinäger. Kycklingen säger sig självt, inget särskilt med den, bara tillagad enligt receptet. I den röda behållaren finns den majonnässtinna såsen till.
Jag har inte bara hund som hobby. ;P

fredag, augusti 28, 2009

Bentoprylar!

Äntligen har alla saker kommit! Nu har jag en riktigt bra bas för att kunna göra roligare bento. =) Jag är särskilt förtjust i min bentobox med trollsländor på. Den röda bentoboxen med kaniner har jag köpt till Love. ;P De kanske ser små ut, men jag lovar att man blir mätt varenda gång. Ska visa hur i ett framtida inlägg.