Visar inlägg med etikett Ikea. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ikea. Visa alla inlägg

torsdag, augusti 21, 2008

Shoppingdag

Vi är ganska nyss hemkomna från Ikea. Det är verkligen heldagsprojekt när man väl tar sig för att åka ut dit... Fanns så mycket vi ville handla, men vi fick prioritera bort en del. Nu har vi i alla fall ett nytt köksbord och äntligen belysning till hallen och kapprummet, samt lite gardiner och annat. Vi var även inne på Beckers och köpte färg, så jag ska kunna gå lös på våra hyllor från Inneboende. Återigen - vitt är tråkigt, så jag vägrar sätta upp dem så länge de är vita. ;) Får dokumentera med bilder efterhand, nu måste vi börja skruva ihop de saker vi köpt. Jag efterlyser sidor med väggdekorationer. Det ska inte vara de vanligaste sidorna, som exempelvis Favoritsaker.se - de har jag redan själv hittat. Lär gömma sig utländska sidor där ute med massa snyggt som jag missat, jag är övertygad...


Andra bloggar om: , , , ,

onsdag, augusti 20, 2008

Måla en fondvägg

"Vad har du gjort i helgen, då?" brukar vara en fråga man får av folk. Hela sommaren har helgerna oftast gått åt till att bara återhämta sig från veckan på jobbet, bearbeta allt nytt (ALLT har varit nytt, eftersom det varit första arbetet som socialsekreterare) och slicka eventuella sår om man träffat klienter som visat sina sämsta sidor - de säger inte nödvändigtvis snälla saker till mig som myndighetsperson.

Den här helgen var dock annorlunda, eftersom den låg mellan slutet på jobbet och början på nästa termin. (Precis som hela den här veckan). Jag har inte behövt förbereda mig inför ny arbetsvecka och jag har inte heller behövt förbereda mig inför skola, inga restuppgifter eller något som legat och skräpat. En vecka som bara osar: "Du kan göra precis vad du vill!".
Den tanken inspirerade mig. Kreativiteten vaknade. Lo var i England, så jag var dessutom ensam här hemma. Ända sedan vi flyttade in här har det sagts att vi ska fixa köket. Det är verkligen ett standardkök. Allt är vitt, vitt, vitt - utom skåpluckorna som är vågat kommunalgrå... Jag är inget stort fan av vitt i för stora doser. Därför var det bestämt att vi skulle måla en fondvägg för att liva upp köket. Nu blev det gjort. Jag har aldrig målat en vägg förut, men det fick bära eller brista. Det förekom några svordomar, eftersom röd färg gärna vill bli flammig, men allt som allt gick det ändå rätt bra och det blev ett lyft för köket. Nu fattas bara ett bättre matbord och matchande stolar för att inredningen ska kännas komplett, så Ikea är nästa destination.


Andra bloggar om: , , , ,