Visar inlägg med etikett blondinbella. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett blondinbella. Visa alla inlägg

lördag, mars 28, 2009

Slutar man existera när man får pojkvän?

Jag kollade på Elisa Ryan-klänningar och hamnade inte så otippat på Blondinbellas blogg. Var något inlägg om Let's Dance, som jag inte orkade läsa, men kommentarerna var desto mer intressanta. Blondinbella har en rätt så saftig urringning på bilderna (vilket även verkar vara tanken med de klänningarna...) och gissa om det fick det att ryka ur öronen på många. Vi har de sedvanliga rena personangreppen, som tar upp hela Italien-traumat och att det inte var så konsigt att hon blev utsatt för övergrepp om hon klädde sig så blabla. Sedan har vi andra som uppmuntrande tycker att hon var fin och de avundas henne hennes bröst. Weee. Slutligen någon slags kategori blandad kompott som kanske hamnar mittemellan: man kan inte acceptera den mumsiga urringningen - för att hon "ju" har pojkvän. ("Och du har pojkvän så vitt jag vet, då går man ju inte ut o vill visa upp sig.")
Varför skulle man inte göra det, om man nu vill det? Det är en inställning hos många som jag aldrig riktigt förstått. Pojkvännerna behöver ju aldrig fundera på vad de har på sig när de går ut - de kan faktiskt också vara mer eller mindre attraktivt klädda. Bara för att man går ut i en sexig klänning, så har man en agenda att flörta med andra/vara otrogen? Och varför inte flörta hur som helst, det är ju just bara flört. Bara för att man är ihop med/sambo/gift med någon betyder det faktiskt inte att man äger varandra och att hela resten av världen plötsligt inte ska spela någon roll. Det slutar inte upp att finnas snygga killar/tjejer bara för att man är ihop med någon och den som påstår att den aldrig tittar åt något annat håll ljuger. Att man däremot trots det inte är intresserad av någon annan än den man är ihop med är en annan sak. Jag ser ingen anledning till att man skulle sluta klä upp sig sexigt bara för att man är i ett förhållande, det måste handla om någon slags missunnsamhet från övriga omvärlden (samt gamla värderingar). Sällan är man så attraktiv som när man inte letar efter någon. ;) Klart man inte vill sluta visa upp sig bara för det!

måndag, augusti 18, 2008

En framgångsrik blogg med stor inkomst

Det är en lite overklig tanke för mig att det finns människor som tjänar mer på att blogga än jag någonsin kommer göra, trots högskoleutbildning, specialkompetens etc. Å andra sidan, när man tänker efter lite, tjänar ju vissa författare väldigt bra också, trots att de "bara" skrivit en bok. Jag kan ändå inte låta bli att fascineras över de som faktiskt har blivit framgångsrika bloggare och undra vad de haft för sig för att komma dit. Tidigare nämnda Blondinbella är ett lysande exempel på framgångsrik bloggare, liksom Kenzas. Dessa ligger just nu högst upp i listan på Bloggtoppen.se. Det är inte utan att man blir lite avis. Själv har jag inte disciplin nog att uppdatera ofta, vilket väl ändå lär vara steg ett mot en populär blogg... Vem tycker det är kul att återkomma till en blogg och finna att den inte uppdaterats på en månad?

En som försöker ge några värdefulla tips är Poison Kitchen i sitt inlägg "Mention Google often and Prominently And Watch the Google Traffic Arrive! And Other True Myths!" för den som känner sig sugen att lägga ned hårt arbete på att kicka igång sin blogg.


Andra bloggar om: , , , , , , ,